Jom klik sini dulu.....

Monday, 1 November 2010

Puding Gula Hangus A.k.a Puding Caramel



Ermmmm ,Untuk N3 kali ni aku teringin untuk berkongsi resepi yang amat digemari oleh aku n sedara2 aku ni...resepi ni amat mudah dan senang dimasak. Kalau bulan2 posa ni,mau RM2.50 sepotong,Jangan tak tau puding ni amat laku coz ramai yg suke gler makan. Rasa yg lemak manis dan lembut ni memang tak puas.....

Resepi:-

1 tin Susu cair
8 biji telur saiz A
Sesudu besar tepung kastad (utk bg pejal skit n takder bubble kat dlm tuu...)
sesudu esen vanila
2 sudu besar susu pekat manis..(kalau suka gula pun boleh)

1 1/2 gula kasar

Cara2 :-

Panaskan gula dalam loyang diatas api perlahan dalam 3 minit,kacau hgga gula berubah keperangan(jgn hangit).....ibu tak tambah air.tutup api dan biarkan gula mengeras sekejap....

Bancuhkan bahan2 diatas,pakai senduk kayu jer ,sampai rata .....then tapiskan.masukkan dalam loyang yg berisi gula yg mengeras tadi masukkan dalam pengukus,kukus dalam 45 minit....penutup pengukus tutup ngan aluminium foil.....tada....siap.....Simple kan,bahan2nya pun mudah ajer.
Resepi ni aku memang selalu buat.....aku kurang suka kuih yg manis2 ni ,so dikurangkan gula.Hanya kuahnya jer yg manis.....so,balance skit.
Read more...

Kek Coklat Lembap topping dgn Choc Rice dan Badam @ RM12.00



Read more...

Kek Lapis Horlick Masam Manis @ RM20.00



Read more...

Biskut Sarang Semut @ RM15.00 (70 biji)



Read more...

Tat Nenas Gunting @RM23.00 (50 biji)



Read more...

Tat Gunting


* Adunan tat,inti nenas dan sebelum dibakar....

Tat berintikan jem nenas buatan sendiri,drpd nenas muda...rasa jem yg kurang manis dan ada rasa masam skit.....amat sesuai kpd mereka yg mengemari kuih ini...dijual dalam harga yg berpatutan dan anda pasti puas menikmatinya.sebiji rasa nak lagi.....tempahan boleh dibuat pada bila2 masa walaupun bukan pada musim perayaan.
Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...