Jom klik sini dulu.....

Saturday, 2 April 2011

Hasil seni anak aku yg kreatif....

Coz maknyer tak bising, siap posing2 lg blum lg kat badan , kipas dan TV dicontengnya...sabar jer laa....
Fuyooo....inilah hasil tangan anak aku yg betul2 kreatif hinggakan tak terluah dgn kata2......bila tertengok jer hasil seni ni aku kelu seribu bahasa, tak tau nak cakap n buat apa...marah pun tak guna dah buat....nak pukul lagilah dah memang terang2 salah aku yg pegi letak merata2 maker pen tu pehal...dah namanya budak2...tp takper lah, semalam mr hubby dah bawa balik 4 tin cat mcm2 kaler lebihan keje dier.....tunggu anak dah conteng satu rumah baru cat balik,...hehehe...kepada tuan umah, jgn terkejut kalu datang umah aku ni...huhuhuhu ni wallpaper terbaru tahun 2011 hikhikhik....
Read more...

Tempahan Kek besday...




Jom layan kek bolasepak tempahan dari anak sedara utk besday anaknyer.....

Read more...

Jom buat sdiri piping Jelly....

p/s : Credit kpd tuan empunya resepi sini dan terimakasih coz sudi berkongsi resepi....

1/3 cawan gula
1/4 cawan air
1/4 cawan jus lemon
1 sudu besar tepung jagung
Cara
Campurkan semua bahan, masak hingga pekat dan jernih berkilat, sejukkan sebelum digunakan . Campurkan sedikit pewarna yang diingini mengikut kuantiti yang diperlukan. Tahan selama seminggu.
Resipi nie agak memang masam sikit tapi oklah bila dicampur dengan buttercream yg manis tu

Ni piping jelly yg aku buat...agak pekat dan masam tp ok lah....

Read more...

Cerita aku.....(epilog syahdu....)

Ni ma dan ayah aku...romantik gitu...
Ish lama betul aku tak berblog ni....sibuk bebetul sekarang ni....10 minit lepas, jiran belakang umah aku baru terjerit2 manggil nama aku, ingatkan aper rupa2nya nak order cupcake n apam polka dot lagi....semalam baru order 2 set arini nak 3 set plak...hikhik mentang2 la dapur umah aku n dapur umah dia jarak 2 depa jer....siap main panggil ikut dapur jer...kihkih...tp syukur alhamdullilah...setiap minggu ada tempahan sampai lembik gak kaki ni nak siap kan tp aku syukur sangat tu kalau ada repeat order maknanya org suka lah makan kuih aku ni.....syukur sesangat...mggu ni pun aku kena ready awal2 ada dekat 500 bj kena siapkan apam ni....insyyaallah harap Allah permudahkan keje aku ni...aku ikhlas buat semua ni....niat aku satu jer, dari aku jadi surirumah,,,..jaga anak2, jaga makanpakai suami...terdetik kat hati aku pasal mak bapak aku kat kg ni....dari kecil hgg aku kawin dia jaga aku...bila aku tak keje ni tiap2 ujung bulan aku rasa terkilan coz susah aku nak kirim duit kat kg lagi.....segan nak pakai duit suami selalu....so, memang nawaitu aku nak buat bisness coz yg pertamanya nak tolong family kat kg.... 

Insyaalah kalau jadi tahun ni aku ingat dgn minatyg ada ni aku nak buka gerai kat pasar ramadhan...niaga kecil2 test market...lgpun ramai yg bagi cadangan suruh aku niaga cuma aku jer takder keyakinan diri lg pun anak kecik2 lg....nak kata hidup aku ni susah sangat tak lah, senang sangat tak jugak...dlm sederhana lah....nak kata tak cukup mkn memang terlebih dah....nak apa2 dapat...makan pakai seme ok cuma kalau boleh aku nak tingkatkan lagi usaha aku bukan kerana duit semata2 tp kerana untuk mencari ilmu yg aku suka dan untuk membantu org2 yg aku sayang dan kepada org yg memerlukan Insyaallah....
Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...