Jom klik sini dulu.....

Wednesday, 29 June 2011

Dan.....hari2 sibuk pun bermula...

Assalamualaikum....agak lama rasanya aku tak berblog ni..almaklum la, hari2 sibuk dgn urusan umahtangga...lagi2 skrg ni lagilah sibuk dgn tempahan biskut raya.
Alhamdullillah, aku memang bersyukur sgt, setakat ini Allah mempermudahkan usaha aku....memberi suami yg memahami wlapun ada kalanya menyakitkan hati dgn kata2 pedasnya,,,tp aku tak kesah pun, coz aku tau...mrhubby bkn sengaja...dia myb nak menyedarkan aku skali skala jgn leka dgn apa yg aku buat...hal lain pun aku kena amik tau....

Pada permulaan aku memang tak terpikir sgt utk menjalankan bisnes ini memandangkan aku mempunyai anak2 kecik lagi, namun bila dipikirkan sampai bila aku harus menerima saja...(pemberinya mrhubby le....)...aku jg mesti lah berusaha utk mencari dan memberi jugak....satu lg, sikap mrhubby aku tu memang ,,,arghh tak tau nak terangkan la mcmna.....kalau aku masak sedap pun dia takkan puji, kalau aku pakai makeup lawa pun dia takkan puji...kalau aku buat apa pun yg baik...dia takkan cakap apa2 yg mengembirakan hati aku...tp dia akan cakap sesuatu yg menyakitkan hati...dia akan perli, ejek, dan kutuk aku....so, aku bersyukur sgt kerana sikap hubby aku yg mcm ni lah yg menaikkan semanggat aku utk berusaha, yg menjadikn jiwa aku kental...dan diri aku sebagai perisai drpd serangan dugaan di luar sana....
THANKS SAYANG, KRITIKAN MU ITU SGT MENBINA>>>>>>>>>

Sama sekali aku tidak terasa hati kerana aku kenal mrhubby.....dia jg yg membantu aku jg anak2 bila aku sibuk buat kueh, tolong jd despatch hantar kek dan kuih kat customers , jadi drivers aku cr barang2 bakery dan juga jadi bank dunia aku untuk apa saja yg aku minta.......Thanks cayang.....

Okey, berbalik kpd biskut2 raya aku ni.....agak special rasanya....tahun ni aku jual 4 jenis biskut. dan masing2 ada citer nya.....bagi biskut tat nenas gunting, aku belajar dari biras aku....walaupun hanya sekali belajar tak sampai 2 jam....aku cuba praktikan di umah....bagi semperit plak, dah bermcm2 resepi aku cuba dan rasa.....semua org aku paksa jd tester.....aku amik kritikan demi kritikan baru la aku boleh hasilkan biskut yg sedap ni.....untuk almond cips cookies plak, hampir 6 resepi aku buat berlainan cara....dan aku reka resepi sendiri drpd panduan 6 resepi tersebut dan aku hiaskan mengikut kesedapan lidah dan mata......

Skrg aku amat berpuas hati dgn segala usaha aku ni, doa aku mg dipermudahkan oleh tuhan sepanjang aku membuat bisnes ini....dan tunjukkan aku jalan utk terus mara kedepan....
Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...