Jom klik sini dulu.....

Friday, 29 June 2012


Read more...

Tuesday, 26 June 2012


Kepada sesiapa yg berminat tempahan telah dibuka dan pengedar dialu-alukan....Insyaallah

Tat Nenas Gunting
Inti Nenas Homemade yg diparut-tiada bahan campuran selain Nenas dan gula
gebu dan cair dimulut
Tidak terlalu manis
RM26.00/50Biji
Biskut Jejari Coklat
Aroma Cofee dan coklat
Gebu ,disaluti coklat hitam dan Almond Nibs
RM23.00 /50++

Biskut Bunga Sekuntum
Rasa cair dimulut Rangup diluar
Keenakan rasa 'milky"
RM22.00/50++
Biskut Almond London
Biskut yg rangup disaluti coklat hitam yg berkualiti
inti sebiji badam dan ditaburi badam hancur
RM25.00/50biji
Coklat Shortbread
Rasa yg Kaya dengan coklat
tak dapat diterangkan tp mmmmmm sangat sedap...
Rm25.00/50bj


Read more...

Tuesday, 19 June 2012


Tat Nenas Gunting

Assalam,
Beberapa hari lepas ada beberapa org kawan tanya saya kenapa mahal sgt sy jual tat nenas ni, sedangkan kat pasaran ada yg rega rm22 dan ke bawah.....ok lah....sy nak citer skit apa ke halnya tat sy ni berega rm26.00....




1. Inti Nenas Homemade
    Inti ni saya buat sendiri tau....
Hah ni nenasnya....nenas muda lagi, kalau kat pasaran sekarang rega dlm rm1.6-1.80 sebiji...kalau dekat nak posa kompem naik lg dlm rm2 lbh tau.....saya tak blend tau...saya pakai pemarut yg besar ni...pemarut yg merbahaya kalau silap2 tangan terparut skali....

Ni pula inti yg dah siap dimasak hampir 4 jam....6 iji saiz sedang baru dapat byk ni...kenapa sy parut : ofcoz krn rasa dan tekstur yg berbeza....kalau parut teksturnya bertali dan bila makan lg terasa jemnya...
Pastu kena gentel bulat2 camni...nanti senang nak masuk dlm adunan.....intinya mestilah kering yer tak boleh berair nanti cepat kulat....
Yg ni adunan utk tat ni....resepinya???? Private & Confidential hehehehehe.....kn byk RnD br dapat adunan yg betul2 sesuai...gebu dan cair dimulut....
Step 1 : Kena gentelkan bulat2 mcm ni selepas dimasukkan inti....
Step 2 : Pastu kn lonjongkan mcm ni plok....
Pastu acara melembutkan jari....acara mengunting adunan satu2 mcm ni dgn gunting kecik ni....penah buat beratus biji.....naik kren jari jemari....pernah luka ler coz asyik dok pegang gunting besi ni jer....
Dan ni lah hasilnya......ni baru satu adunan.........


dan siap utk dibakar....
Proses yg amat memenatkan dan rumit....
hanya yg berjiwa kental jer blh buat ni....
korang berani?????
kalau susah2...oder jer senang.....
bayar n terus masuk mulut....
tak payah susah2 pegi kdai beli nenas, nak kopek lagi,nak parut lagi, nak masak 4 jam lagi sambil kacau non stop
nak adun adunan lagi,nak gentel,lonjong,gunting dan bakar...........................



Read more...

Read more...

Monday, 11 June 2012



















































Tempahan Awal bulan Jun 2012
Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...