Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jom klik sini dulu.....

Thursday 24 March 2011

Sodium Carboxymethyl Cellulose @ Sugar glue....


Tadi semasa aku kat kedai menjual peralatan bakery baru lah aku ternampak satu serbuk ni , namanya CSC....atau nama senang nya....sugar glue.
Kegunaannya dicampurkan dengan fondant untuk menjadi 'modelling paste'. Modelling paste adalah sesuai untuk membuat atau membentuk figurine. Sukatannya: 250gm fondant + 1/2 teaspoon CMC.Dan jika ditambah air, CMC akan menjadi 'sugar glue' . Sugar glue adalah gam untuk menggabungkan figurine. Sukatannya: 1/2teaspoon CMC + 2 table spoon air suam. Biarkan semalaman,Simpan dlm peti sejuk. Ia tahan selama 2 minggu. Ni aku amik dari satu blog, ntah aku lupa plak...next time aku link blog akak ni....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...