Jom klik sini dulu.....

Sunday, 20 February 2011

Laman Petua : Khasiat buah keras dan aku dah try.....

Petua aku :


Buah keras tu dibakar sampai hangus


Pa2, tumbuk hgga lumat bg kuar minyak nyer...

Ni model comel ni....tengok keningnyer....nak tak nak jer kelihatan


Suspen.!!!! Cak...!!!!

Tada!!! rupanya bila dah pakai mende tu kat kening....

Aku baru praktikan baru 2 hari.....insyaallah aku nak buat dalam 10 hari nak tengok hasilnya....nanti aku publish kalau menjadik yer....k...chow, Slamat mencuber!!


Ni ghupanya buah keras....

Ni aku nak citer pasal benda ni....pada yg dah tau takper tp pada yg tak kenal, ni la rupanya buah keras...kalau masak campur mende ni bagi sedap skit masakan....satu lg buah keras ni banyak kegunaannya dlm petua nenek moyang kita ni...mcm aku ni sebelum aku tulis N3 ni aku praktikkan dulu baru kita tahu mcmn hasilnya nak mcmn nak bg pendapat yer....



3 comments:

  1. cik adik, petua orang-orang tua memang baik dikongsi bersama. terima kasih banyak. tapi bahasa perantaraan yang adik gunakan hanya boleh difahami oleh kaum cyber (alias muda-mudi, gen-X). kaum yang dah lanjut umur seperti saya, susah nak faham bahasa tidak rasmi yang adik gunakan. tak bangga kah adik dengan bahasa malaysia? jangan marah. saya cuma mengingatkan sahaja.

    ReplyDelete
  2. Sesiapa mahukan buah keras yg banyak atau biji benih,sila emailkan saya disini rayneyong84@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Sesiapa mahukan buah keras yg banyak atau biji benih,sila emailkan saya disini rayneyong84@gmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...