Jom klik sini dulu.....

Sunday, 20 February 2011

Puding Jagung

Ermmm arini menjadi jugak plan aku nak buat puding jagung ni tp serius aku memang suker giler kat kuih ni, separuh loyang aku sorang yg makan...resepinya aku ubah skit ikut selera tekak aku tp memang sedap sangat...bkn nak puji diri sdiri tapi memang mavelos gitu!!! cara buat pun mudah jer.....




Ni jer yg tingal...mkn dulu b4 snap...heheheh

Adunan sebelum disejukkan...

Pada saper2 yg nak buat resepi senang ni aku selitkan cara2nya....pd N3 yg terdahulu hampir sama jer cuma aku adjust skit ikut tekak aku ni....

Bahan2
  • 1 tin jagung creamy
  • 1 tin air
  • 1 tin susu cair
  • 1 cawan gula ( aku tak suka manis2 ni, so aku dah kurangkan...)
Cara2nyer...

* Campur jer semua bahan tadi kedalam periuk...panaskan diatas api yg slow...kacau jer sampai likat. Kalau boleh kacau ngan senduk kayu senang skit,ia tahan panas dan tak lekit.....k...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...