Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jom klik sini dulu.....

Friday 25 March 2011

Taktik lelaki bila pujuk pompuan....

Halo...morning2...arini pepagi lagi aku bersiap, konon nya nak siap2 nak g pasar....barang dapur banyak dah abis, pastu dah janji ngan anak dara aku ni nak beli telekung semayang tok dier.....nak ajar dier semayang....tapi tu la.




tetiba jer mrhubby cakap arini saya kena kuar awal, banyak keje nak settle....petang plak ada game boling....huhuhu, ayat pertama yg aku dengar tu aku tak kisah ler coz keje tp ayat kedua tu nak g main boling tu yg buat aku terdiam...bukan tak kisah tp pendam tak puas hati ....bukan aku nak join gak, bukan aku tak bagi dia main tapi......adalah apa yg aku tak puas hati, hal umahtangga tak boleh kecoh2kan...abis2 luah jer sikit2 jgn lebih2 dosa.....mulalah plan nak wat aper arini....hehehe tetiba dapat idea nak menge"pau" mrhubby ni....dah alang2 dia keluar mengenjoykan diri diar apa kata aku pun enjoykan diri aku jg...kui kui kui.
So, dengan muka rilek , aku cakap

"bah, bak duit skit nak kuar ngan kawan la....."

"nak pg mana? duit ibu kan ada"

"ala....tak cukup la bang, nak kuar shopping ngan kawan, bw anak2 lag, naik teksi lg..."

"ooooo...."

tetiba jer mrhubby seluk poket dan hulurkan beberapa helai not kaler biru kat aku...kehkehkeh..pandai betul aku amik kesempatan.
Actually, aku bukannya nak kuar sangat pun..tp saja nak ubat ketidakpuasan hati aku ni ngan duit...(btl2 mata duitan....)hehehe
tp tak dinafikan, sikap kaum lelaki sekarang ni..pandai tutup masalah dgn duit...asal pompuan marah, merajuk , sedih maka dihulurkan duit srh g shopping la...beli tu la beli ni la....yg pompuan plak, bkn nya mata duitan sgt pun tp tu jer pilihan yg ada...drpd rugi merajuk kosong jer, lelaki bkn pandai pujuk sangat pun baik amik....betulkan???



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...