Jom klik sini dulu.....

Wednesday, 11 May 2011

Macaroons lagi....


Halo.....lama gak aku tak berblog ni....hari ni aku sajer nak tayang macaroons ku yg ranggup dan manis ni...he3....sekarang ni memang tengah demam macaroon....tapi nak membuatnya memang banyak pantang larang betul.....ni dikira tahap percubaan lagi....mana taknya membuat menda ni memang menguji kesabaran aku betul......nampak macam mudah...bahan2nya simple tp nak menjayakannya memang susah sesangat...bagi yg pro lain la.....siap blh buat bisness lg....kali pertama buat....gagal. Kali kedua gagal.....kali ketiga....gagal lagi...huhuhuhu...

So, bila dah 3 kali buat gagal....aku mulalah godek2 kat internet....senang citer...beli jer kat kedai..namun, 3-4 hari lepas tu...hati aku berkobar2 lagi, aku tak kira selagi tak jadi aku tetap akan buat lagi sampai jadi....dah nekad ni.....
Permulaannya....aku kirim mr.hubby beli sekilo serbuk badam....hambik ko!!!! ni boleh buat berpuluh kali ni....so aku mulakan projek ke-4...alhamdullilah...menjadik...tp manis nya teramat tp sodap....sekejap jer abis tp aku tak puas hati lagi aku buat lg kali -5...alahai tak menjadik plak padahal sama resepi....
so, kena berguru lg ni......buka internet, baca pantanglarang nya....susah betul nak buat mak cik aroons ni....kali ke-6....alhamdullillah menjadik, ni la hasilnya.....tp aku tahu memang susah nak buat ni...no wonder la reganya mahal sesangat....jom layan pic aku ni....Pasni nak wat coklat plak.....hehehe puas hati cik timah ooooiiii....usaha tangga kejayaan...



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...