Jom klik sini dulu.....

Monday, 16 May 2011

Resepi Ayam mengangkang.....

Fuh!!! godek punya godek baru jumpa resepi ni, agak ramai yg tanya pasal resepi ni, aku pun dah lama tak buat resepi ni, dah lupa bahan2nya...arini br dapat cr...so, agar tak terus lupa baik aku note kat cni dan utk rujukan kengkawan yg minta resepi ni....







Resepi nidiberi nama oleh adik aku "ayam bakar mengangkang"....lucah jer bunyinya .....yang pentingsedap sgt.....kat sini aku masukkan resepinya yang aku cipta sendiri gamaknya.Seekor ayam dibuang kulit, kepla n kaki....saiz kecil jer

bhan kisar:
3/4 halia
1 inci lengkuas
1 inci kunyit
2 batang serai
sos tiram
sos tomato
sos cili
serbuk lada putih
garam
gula & perasa sikit
2 ulas bwg putih
1 labu bwg besar
cili kering
cara2nya:
Kukus ayam dalam 5 minit
pastu lumurkan dengan bahan kisar tu....
biarkan dalam 5-6 jam
pastu bakarlah....dalam 10-15 minit dalam suhu 150c....
angkat dan hidangkan
sedap.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...