Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jom klik sini dulu.....

Sunday 24 February 2013

Tandas....ada air...takder paip......oppps...

Entry kedua malam ni....

lama dah sebenarnya nak tulis entry ni...
asyik tak sempat jer...
sebab kali ke-3 dah terkena so, nak citer la skit
jg buat panduan kengkawan2 kalau nak g shopping tu hehehheeh

TANDAS
korang kenal kan??/

 Ni citer skit pasal rumah kecik ni

Kes 1
Alkisah beberapa bulan lepas...
ada pakcik aku ni satu family dr trg..kira dr kg aku la tu...
dtg jalan2 kat key ell ni
iyer...KLLLLL...
bw anak2 cuti skolahkan...
so aku n myhubby pon bawak ler g jalan2 sana sini sinun...
so, tempat yg glemer kat kl ni kompem KLCC kan
sampai jer klcc
makcik aku ni tak tahan nak membuang ..
so lepas parking jer terus ler cari tandas dlm tu...
kena beratur dulu...aku pon ikut skali  ler
skali bila nak masuk tandas tu (makcik aku dah msk tandas lain...)
YA Allah, lupa nak bgth tandas sini mmg takder paip...kalau ada pon paip yg pancut kat bawah tu....heheheh
korg tau kan...
ish...ish...ish...sure makcik aku tu terkapai2 cari paip tu...
harap2 makcik aku bijak cari idea..hikhikhik

so, lepas kuar tandas tu becok la mulut makcik aku citer....apsal paip takder mcmn nak cuci ni...naib baik buang kecik...blh ler skit2 tadah air pancut tu....
hehehehhehe
kat situ rasanya ada tandas yg ada paip cuma kn cr la level mana
aku pon lama tak pg sana tu....
cian kan kalau nak berak...mcmn ne nak cuci ...bersih ke pakai tisu gulung tu...
canggih betoll la skrg ni....

Kes 2...
raya cina 2013 aritu aku pg jalan2 ngan family aku la
laki...anak2...
pg Time square..
so anak pompuan aku ni 
si kakak
nak ler kencing
so cari2 ada le tandas nya kan....
masuk dlm...
panjang beratur...
tp yg heran ramai yg beratur kat satu tandas jer
kebanyakan melayu la...
yg tandas lain mcm ada kosong jer...
dok pk2 apsal yer rosak ker...
so aku dgn selambernya bawa anak masuk dan.....
aiya!!! itu air pancut2..paip takder huhuhuhuhu...
so kuar blk kn beratur panjang...
suh anak tahan lu...satu tandas  jer ada paip...
tu pon dia tampal gambar paip kat pintu tandas tu
sekrg2nya ada gak tandas berpaipkan....

Kes 3
kes harini ler....
pegi kenanga wholesale Mall
lepas makan
si kecik pula nak kencing...melompat2 ler...
mana tak nyer
baru lepas pamper...3 tahun kan...
so tak pandai nak tahan lg
bergegas pg cari tandas...
ada...ada
tp yg takder paip air....
adoi...nasib kencing jer...
n nasib ada gayung...
bagus ada gak yg prihatin...
bleh la tadah air pancut pon wlpn slow....

Kesimpulannya....
boleh ker korg bayangkan mcmn kalau membuang yg besar tu pastu lap2 ngan tisu ker....
atau cuci ngan air pancut tu...mau abis basah ni...
heheheheh
maklumlah sy ni
org kampung
jakun...tak biasa ngan arus kemodenan macam ni....
dan mmg aku takkan biasa-biasakan lah....

maaf la..kalau topik ni mcm tak best jer..yerlah citer pasal tandas tp...ermmmm
bukan penting ker.....
Renung2kan...selamat bershopping........
tips: bawalah mineral water yer kalau nak g shopping tu.....heheheh

1 comment:

  1. tak suka toilet yg xde paip getah. paip pancut2 tu xreti ler. habis basah baju nseluar sebab slh xreti guna. haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...