Jom klik sini dulu.....

Friday, 18 February 2011

Aku dah gian.....

Dah dekat pukul 3 pg tp aku masih tak bleh tido....dalam kepala asyik pk mcm2 resepi...nak wat kek coklat la...butter cake la...apam la....puding....mcm2 la....dah beberapa hari macrowave aku ni tak panas....tangan aku dah gatal2.....badan aku dah rasa serba tak kena dah.....
Ni kes naya ni...aku betul2 dah gian...bukan gian dadah...gian minum....gian tuttt tutt...........tapi aku gian buat kek...naper aku gian???? coz aku punya mixer kesayangan aku dah rosak....walaupun mixer aku tu murah, baru dua tahun umurnya tp dek kerana terlalu kerap bekerja kuat....maka dah ting tong enjinnya......bunyi dah mcm enjin bas dah.....yer la dah barang murah, tp benda tu lah banyak berjasa pd aku....kalau nak dikira jasa benda tu memang tak ternilai...
Kerana mixer kesayangan ku ni lah :
  • Aku dapat meniaga kuih/biskut raya
  • Aku dapat cari pahala lebih dgn slalu sedekah kat jiran2/sedara kuih/kek yg aku buat.
  • kalau buat mkn2....aku dgn bangga nya dapat buat sdiri kek tak pyh tempah
  • Aku dapat kenal mcm2 jenis kek dan rajin godek2 resepi kat intenet
  • Yg penting....keranaMU la perut ku semakin berlipat2 lemak...
So, kesimpulan aku memang sedey sesangat ni....tunggu bantuan/sedekah/hadiah dari laki aku ni bila nak blanja mende tu....ada lah juga aku berkias2 bagi dia ingat yg aku ni nak sangat benda tu.....mcm arini aku kemas satu rumah, aku alihkan almari, tilam rak2 baju sengsorang seme aku ubah coz nak ilangkan ketagihan ni.....bila laki aku tanya dgn semangatnya aku jawab coz mixer rosak...takleh wat kek that why kena cari hobi lain plak....huhuhuhuh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...