Jom klik sini dulu.....

Friday, 18 February 2011

Alkisah keluarga itu...

Ini bukan citer nak menyibuk..bukan nak mengumpat juga bukan nak amik tahu hal diaorang tp bila dah namanya _ _ _ _ _ (tak ksh lah kanan,kiri dpn,blkg...) nak jg aku luahkan kat sini....
Dier ni ada 3 anak laki yg dah skolah boleh kategorikan dlm budak2 la.....dier ni keje...dan lakinya ntah....keje ker tak slalu aku jumpa siang2 hari kalau g kedai runcit...bkn nak mengata yer...
Alkisahnya diorang kalau sehari tak dgr suara menjerit jerit...terpekik pekik memang tak sah...biasanya antara si ibu dan si anak....belum lagi kalau bab merotan anak, pukul or belasah fusss....satu perumahan boleh dgr....aku yg betul2 berdekatan ni pendek kata boleh dgr satu2 la...hgga bunyi pukulan tu pun aku bleh dengar...serammm oooiii bunyi tu....nak menangis pun ada mybe dalam idup aku tak pernah lagi aku dengar or tengok org kena pukul walhal mak bapak aku pun tak pernah pukul anak2 malahan rotan pun aku tak kenal.....berbalik pada diorang ni....bila time dier pukul anak2 jer......aku mula la kuatkan speaker TV aku...tambah2 baru2 ni laki aku beli home theatre .so makin kuat la aku buka....tapi ini bukan kes penderaan tau....sebab aku tahu kenapa maknyer marah2 sangat....boleh kata salah si anak ......aku malas ar nak meneka neka ni aku cuba ulas apa yg aku dengar saja....
Kalau nak di kata si ibu tu kejam...memang salah, dari penilaian aku....aku kasihan sesangat kat si ibu tu.........siang keje....balik keje kena kemas umah..masak..blum lg nak amik tau hal2 skolah anak lg....bila dah penat memang pot pet pot pet lah...si anak plak buat bodoooo jer....kalau tak pun menjawab mana tak hangin nya...kalau aku pun aku hangin satu badan...aku yg cari rezeki..aku yg jg umahtangga....mcm2 kena buat memang la tension.....
Ok lah....berbalik pada sikap suka berleter ni...aku nak nasihatkan pd para suami atau anak2.....layan jer kalau mak dorang atau bini korang ni berleter....mesti ada sebab kalau takder sebab pun my si isteri tu tension atau ada yg tak puas dalam hati tu...kalau boleh mengia kan saja tak rugi kan.....dgr jer apa yg dia cakap kalau bosan...buat2 berangan.....tp jg menjawab nanti bertambah tambah la pot pet pot pet tu.
kepada ibu2....sabar la...aku tau susah nak jadi isteri dan ibu ni.....tanggungjawab besar...kpd suami, walaupun tanggungjwb anda mencari nafkah tp tak slhkan amik tahu pasal hal2 keluarga....perkara yg anda anggap kecik/remeh sebenarnya tu adalah yg penting.....yg memberi kesan jangka panjang...k...renung2kan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...